כיצד תדעו אם מנהל הפייסבוק שלכם עושה עבודה טובה?
- Liad Ramot
- 22 באוג׳ 2017
- זמן קריאה 3 דקות

נשאלת השאלה, איך אוכל לדעת אם מי שמנהל לי את הקמפיינים בפייסבוק עושה עבודה טובה?
הרי חשבון המודעות הוא כל כך מורכב ומסובך, מיליון מספרים וטורים עם כל כך הרבה אפשרויות חיתוך שונות ומשונות שמשאירות אותך קלולס אל מול האוקיאנוס המבלבל הזה.
אבל מהו אותו מדד אחד ויחיד שיחשוף את כל האמת מאחורי הקמפיין? אחד כזה שעל ידי ידיעתו אוכל להכריע בין טוב ללא טוב, בין מוצלח ללא מוצלח, בין מקצועי לחובבני, בין וואו הוא שווה כל שקל לבין עובדים עלי בעיניים.
"גם אחותי הקטנה יכולה לנהל קמפיינים בפייסבוק"
במחילה מאחותי, שבאמת עילוי בהמון תחומים, כל אחד יכול להריץ קמפיין בפייסבוק, זה באמת פשוט. אבל הבעיה מתחילה כאשר הכסף על הפרסום לא מחזיר את עצמו, או מחזיר במידה מועטה, או במידה סבירה בלבד, או הכי גרוע, איני יודע כלל להגיד אילו מכירות הגיעו מהפייסבוק ואילו לא, ואי הוודאות הזו משאירה אותי עם תחושה של "זה מה יש", כי ככה זה פייסבוק, עולם של אי וודאות אחד גדול שחייבים להיות נוכחים בו גם אם אין לי מושג כמה זה מועיל לי.
הכירו את ה-Relevance Score, המדד שיגיד לכם את כל האמת בפנים.
אם אתה מנהל קמפיינים ותיק, וציקצקת עכשיו בלשונך למשמע צמד המילים שלעיל, זה בסדר, אף אחד לא מושלם.
מדהימה אותי ההתעלמות המוחלטת, יש להגיד אפילו מזלזלת, של כל כך הרבה מנהלי קמפיינים ותיקים למינהם בכל כך הרבה משרדי פרסום וסוכניות מדיה גדולות, מהמדד החשוב ביותר להצלחה של קמפיין בפייסבוק.
אז על מה משפיע ה-Relevance Score?
ובכן, שאלתם את עצמכם פעם: למה אני משלם את מה שאני משלם?
שאלה מוזרה הא.
מדוע בקמפיין א' אני משלם 2$ לכל 1000 חשיפות, בעוד בקמפיין ב' אני משלם 40$ (פי 20!!) על כל 1000 חשיפות?
אל תרגישו מובכים, 99.99% ממנהלי הקמפיינים בכלל לא יודעים כמה הם משלמים על כל 1000 חשיפות, אז שלא נדבר על ההבדל במחיר שלהן בין הקמפיינים השונים, וזאת למרות שזה עומד בקשר ישיר להצלחת הקמפיין.
ה-CPM - Cost Per 1000 Impressions נקבע באמצעות משוואה בת 3 נעלמים.
1. Bid - כמה תחרות יש על אותו קהל ספציפי שהוגדר - משקל של 25% על מחיר ה-CPM
2. סבירות לפעולה משוערת (נחסוך את החפירה למאמר הזה) - משקל של 25% על מחיר ה-CPM
3. Relevance Score - משקל של 50% !!! על ה CPM
כלומר ה-Relevance Score עומד בקשר ישיר עם כמה תשלמו על כל חשיפה, כמה הקליקו על המודעה שלכם, כמה שילמתם על כל קליק, והכי חשוב כמה שילמתם על כל מכירה או ליד. (דוגמאות וצילומי מסך בתחתית המאמר)
מכיוון שפייסבוק שמים את כל הדגש שלהם על חוויית המשתמש, הם גובים מחיר גבוה יותר אם המודעה לא מעניינת מספיק את הקהל הספיציפי המטורגט.
הוא מזהה את רמת העניין באמצעות מדידה של "פעולות חיוביות" אל מול "פעולות שליליות".
את הדרכים לשפר את ה"פעולות החיוביות" ובכך לשפר את ה-Relevence Score נשאיר למאמר אחר.
לסיכום
כדי לענות על השאלה:
"איך אוכל לדעת אם מנהל הקמפיינים שלי עושה עבודה טובה?"
כל שעליכם לעשות הוא לבקש ממנו לשלוח לכם את כל המודעות עם Relevance Score בציון 10 או 9 (גם ציון 8 זה בסדר במקרים מסויימים).
אם יש לכם כאלו, כנראה שיש לכם מנהל קמפיינים מוכשר שעושה עבודה טובה. אך אם אין לכם אף לא מודעה אחת עם ציון 9 או 10, או אם גרוע מכך, אתם נתקלים בהתחמקות מצידו, הגיע הזמן לעשות ניקוי אורוות.
להלן מספר צילומי מסך עם Relevance Score בציון 10 והשפעותיו:
לקוח 1# (שמות המודעות מוסתרים כדי לא לפרסם מידע עסקי על הלקוח)
מחיר מכירה ממוצעת באתר פר רכישה: 265 ש"ח
טווח הזמן של הנתונים המוצגים: חודש וחצי
ארבע המודעות התחתונות עם Relevance Score בציון 10, ועם כמות מכירות מ-ט-ו-ר-פ-ת ביחס לקמפיין אחד בלבד, כאשר העלות לכל מכירה היא בין 1.1 ש"ח !!!! ל 2.11 ש"ח !!!
לעומת זאת, המודעה העליונה, באותו קמפיין, כש Relevance Score הוא 4 בלבד, והמחיר לכל מכירה הוא 126 ש"ח, פי 60!! פחות מוצלחה.

לקוח 2#
טווח זמן של הנתונים המוצגים: 8 ימים.
כל המודעות עם Relevance Score בציון 10.
סה"כ לידים: 254
מחיר לליד: 1.05 ש"ח !!!

לקוח 3#
טווח זמן של הנתונים המוצגים: 20 יום.
כל המודעות עם Relevance Score בציון 9.
סה"כ לידים: 72
מחיר ממוצע לליד: 13.48 ש"ח.

אם תרצו לקבל מאיתנו דו"ח מקצועי על הפעילות הנוכחית שלכם, צרו איתנו קשר כאן למטה.
אם יש לכם שאלות או בקשות, אנא אל תהססו לשאול
מה אנחנו אוהבים לעשות?
לקחת ברנדים ישראלים ולהפוך אותם לסנסציה בינלאומית
לקחת חברות ענק בישראל ולהפוך אותן למספר אחת ברשת
לקחת עסקים שטרם צללו לעומק בדיגיטל ולתת להם מקפצה משנה חיים
Audit - לסוכנויות דיגיטל ומשרדי פרסום.
eCommerce - אוי כמה שאנחנו אוהבים eCommerce
לקחת מאוכזבי דיגיטל שפרשו מסוכנויות אחרות ולהראות להם את האור
סטרטאפים
אפליקציות
קמפיינים ב-Kickstarter
אנשים יצירתיים עם רעיונות טובים
留言